resa sig upp igen, högre

Denna dag spenderar jag i soffan. Skulle börja plugga tidigt men har inte riktigt kommit igång än men nu är ju datorn uppe iallafall så snart ska jag nog försöka komma igång lite med mitt PM. Nackdelen med att vara hemma är ju att man lätt fastnar framför tvn eller så istället och plötsligt är klockan 11 trots att det nyss var 8-nyheterna som visades på tvn. 
 
Har en "trött på livet" dag idag. Funderar på att typ gömma mig under en sten i några månader. Nä så illa är det inte, men när man får höra exakt samma sak från den tredje personen inom ändå en ganska begränsad tid går luften ur lite och min helg när jag samlade energi blir jobbig att tänka på. Så idag pluggar jag hemifrån vilket gör det helt okej att sitta i soffan i mjukiskläder, håret i en slarvig knut och med delar av gårdagens smink kvar i ansiktet. Gillar de kontrasterna, att jag är antingen eller. Antingen är det smink, klackar , ordning och tankar på hur saker ser ut och låter, eller så är det mjukis, joggingskor och allmän oordning. Idag är det som sagt det sistnämnda men imorgon är det det förstnämnda igen. Men ska passa på att njuta av en sån här dag idag och göra det bästa av situationen. 

Men ska lägga fokus på att faktiskt producera lite bra text nu, annars börjar det bli lite bråttom. Har även ett löppass på schemat idag och när jag ändå befinner mig hemma hela dagen ska jag nog försöka hinna göra det innan det blir mörkt också. Samla lite mer energi.
 
 
Denna tjej alltså 
 
 
Allmänt | |
Upp