Beslut

Söndag, Söndag måste vara veckodagen med mest känslor kring Man kan se fram mot en ny vecka, man kan ha panik över att det är en ny vecka på gång, man kan sakna helgen, man kan ha ångest för allt man gjorde i helgen (eller inte gjorde). Idag har jag nog landat i en himla blandning faktiskt. Jag har haft en jättebra helg. Det blev utgång både igår och i fredags och framförallt gårdagen blev så mycket bättre än jag trott. Men jag har också suttit med ångest över min promemoria som ska skickas in imorgon, framförallt efter att min dator totalt gav upp så jag har suttit och skrivit på min lilla lilla pluggdator. Den är till för att anteckna på, inte att sitta och skriva akademiska texter på tio sidor på. Men ja, jag ska gå igenom det ordentligt en gång till innan jag skickar in det imorgon så får det va som det är. Jag har inte riktigt haft orken nu tyvärr. Är också fruktansvärt förväntansfull/nervös inför imorgon för då har jag min första utbildningsdag för nya extrajobbet. Hoppas verkligen att det ska kännas bra. Så imorgon är det en heldag där som gäller. Egentligen har jag verkligen inte tid med 3 heldagar med utbildning denna vecka. Framförallt har jag inte tid att vara upptagen 3 dagar så att jag inte kan svara i telefon eller på meddelanden. Men ja, det är väl bara att tänka att jorden inte går under om folk inte får tag på mig direkt. haha.
 
Annars har helgen mest kantats av beslutsångest deluxe. Har ett ganska stort beslut att fatta och pendlar nästan från timme till timme i mitt svar. Jag vet vad de runtomkring mig tycker och jag vet att jag borde ta chanserna när de kommer och inte vara rädd för att misslyckas. Men trots allt så har jag mina frågetecken som jag måste reda ut. Jag hoppas bara på att jag får några dagar till på mig att bestämma mig. Frågan är bara om jag ska våga. Det är lätt för de andra att säga att det är värt det som inte behöver ta den smällen.
Allmänt | |
Upp