hur landade jag här?


Denna vecka alltså. Imorgon är det hearing, på torsdag ska jag jobba mitt första riktiga pass på hgf och på fredag ska jag plädera i tingsrätten. TINGSRÄTTEN! HEARING?! Herregud hur landade jag här?

Haha det är ungefär så det låter i min hjärna just nu. Men ärligt. Livet är ganska bra nu. Försöker glömma bort det faktum att hearingen imorgon spelar in i min chans att få ett jobb jag verkligen vill ha, jag har egentligen ingen koll på vad jag ska göra på jobbet och att även om pläderingen på fredag är på "skoj" kan den leda till att vi får plädera i HD. Ordförande! HD! Fortfarande, hur landade jag här?

Men en dag i taget. Inför imorgon blandar jag känslor av panik med att jag fylls av lugn. Men nej jag ska bara försöka vara mig själv. Någon annan kan jag inte vara. Som min ärligaste vän sa när jag klagade på att jag inte kunde hitta en glad låt för att beskriva mitt liv:

"Men du är inte heller den mest positiva personen ;)"

Och det är väldigt sant. Jag är en stolt realist. Jag kan bara hoppas på att jag lyckas övertyga FUM om att jag är bäst för jobbet utan att vara den som hoppar runt överallt och bjuder på mig själv med folk jag inte känner :)
| |
Upp