Livet går vidare och jag med det

Kände ett behov av att skriva ner lite meningar igen. Mycket har hänt på sista tiden och långsamt börjar jag ordna upp mitt liv igen.
 
Nu är det december. Jag älskar december. Snön börjar komma, kylan är tillbaka, julen närmar sig och man kan ha ljus brinnande hela dagarna utan att det är konstigt. Har en adventsljusstake bestående av 4 jättestora röda ljus som står på en bricka. På det sättet ska jag nog kunna elda den hur mycket jag vill utan att det första ljuset brinner ner för mycket. (jag skyller iallafall på det och inte alls att det var det enda de hade på ica när jag gick dit i söndags och inte orkade åka in till stan). Men pyntet har jag inte kommit så långt. En stjärna är uppe, en ljusstake är uppe och sen adventslljusstaken då. Men funderade på att ta fram granen nu mot helgen. När man inte spenderar julen här måste man ju se till att ha ordentligt med pynt innan jul istället. Och helt ärligt, ingen har dött av för mycket mysigt pynt. Tomtar, det är dock en annan sak. De kan få vänta ett tag till.
 
Jag har flyttat. Ämnet som inte går att undvika. Men jag mår bra, jag har nog mått bra hela tiden egentligen och det är nog det som gett mig mest skuldkänslor samtidigt som et varit ett bevis på att mitt beslut var mitt enda val. Det som skapat mest kaos är istället att mitt brist på kontroll senaste tiden. När allt varit ett kaos och planeringen inte fungerat. Det är vad som gjort livet till vad det varit och är. Men nu börjar det ordna upp sig lite mer tror jag. Lägenheten börjar se mer ut som ett hem än en lagerlokal. Kvar är bara att få upp saker på väggarna och lite kartonger i köket. 
 
För första gången på nästan ett år läser jag även något som faktiskt är kul igen. Nåt som får mig att bli lite motiverad att lära mig. Största problemet är dock att jag inte haft tid att faktiskt läsa ordenligt och förlitar mig för tillfället ganska mycket på det som finns kvar i huvudet sedan grundkursen förra året. Men straffrättr är kul och intressant. oavsett att chansen är ganska liten att jag faktiskt kommer landa i en situation när jag kommer processa i brottmål så är det onekligen vettigt att ha med sig. 
 
Imorgon blir en härligt lång dag igen. Ska vara hos tandläkaren halv åtta, sen möta upp min grupp på uni, seminarium vid tolv, ansvar för sektionsrummet under lunchen och sen PM-skrivande fram till sektionsmöte på kvällen. Men jag tycker om att ha mina dagar så, Jag tycker om att ha mycket att göra och jag tycker om att spendera dagarna med alla möjliga sorters människor som jag tycker om även om det betyder att dagarna blir långa, sömnen blir mindre och lägenheten landar i andra hand. 
 
Annars håller som sagt livet på att ordna upp sig. Jag börjar komma in i mina rutiner igen, är bara träningen som saknas lite. Har utforskat mitt närområde lite mer idag när jag hämtade ett paket. Alltid bra haha. Utforskade min skog i söndags, där får det bli lite rundor sen när jag hittar den tiden och motiviationen igen. Än så länge får mitt småspring i korridoren räknas som min vardagsmotion haha. Behöver verkligen en snabbfil i långhuset, då skulle jag slippa mitt slalomspring haha,,,,
 
Nä, nu ska jag sova några timmar innan jag ska upp igen. Jag skulle vilja ha ett piller som man kunde ta så att man slapp sova, det hade jag tyckt om haha. Då skulle jag fått mer gjort på dygnets timmar och jag hade hunnit med allt jag velat. 
 
Allmänt | |
Upp